قيمت : |
10000 تومان |
تعداد فروش : | 0 فروش |
حجم فايل : |
23kb |
فرمت : |
word |
تاريخ انتشار : | 27 ژوئن 2017 |
آخرين بروز رساني : | |
فايل راهنما : | 23 صفحه |
ارسال توسط: |
seday ketab |
تعداد بازديد : |
89948 بازدید |
امتياز : |
|
نقش مهارتهاي رواني در عملكرد ورزشكاران، محور تحقيق و مطالعه در روانشناسي ورزشي است، و امروزه توجه قابل ملاحظهاي براي شناسايي مهارتهاي رواني و آموزش آن به مربيان صرف ميشود.
ورزشكاراني كه داراي مهارتهاي رواني و جسماني هستند تا حد امكان در مسابقات ورزشي خود موفق ميباشند و مهارتهاي خود را در قالب ورزشهاي تيمي و انفرادي بخوبي انجام ميدهند. مهارتهاي رواني به ورزشكار اجازه ميدهد تا در شرايط مسابقه از اعتماد به نفس و اطلاعاتي كه بدن و ذهن او را براي اجراي عملكرد بهينه آماده ميسازد، برخودار شوند.
جك نيكوس، لاري برد، رجي جكسون و فران تاركنتون و بسياري ديگر از ورزشكاران بزرگ براي بخش ذهني و رواني در مسابقات اهميت بسيار بالائي قائلند و معتقدند اني مسئله در تعيين نتيجه، اعتبار (ارزش) بالايي دارد. منظور آنها ار اعتبار (ارزش) دادن بسيار بالا به آمادگي رواني اين است كه هنگامي كه قهرمانان از نظر مهارتهاي بدني در سطح بالايي قرار ميگيرند و در همان سطح بالاي مسابقات آماده ميشوند، احتمالاً فردي موفق مي احتمالاً فردي موفق ميشود كه از نظر رواني آمادگي داشته باشد.
اكنون با توجه به اهميت پرداختن به مقوله مهارتهاي رواني، اين تحقيق بر آن است تا برخي از مهارت هاي رواني كه شامل (انگيزش، تمركز، ا عتماد به نفس، كنترل حالات رواني، تصويرسازي ذهني و هدف گزيني) ميباشد را با استفاده از پرسشنامه ارزيابي مهارتهاي رواني SASI (انستيتوي ورزشي استراليا جنوبي) كه توسط دو روانشناس بنامهاي گراهام وينتر و كتي مارتين تهيه و تنظيم شده است بين تيمهاي واليبال شركت كننده در مسابقات واليبال جوانان جهان در تهران را بررسي كرده و نتايج حاصله را ارزيابي و مقايسه نمايد.
براي بررسي و تجزيه و تحليل آماري اطلاعات خام بدست آمده از آمار توصيفي و استنباطي استفاده ميشود. از آمار توصيفي براي محاسبه شاخصهاي مركزي و پراكندگي استفاده ميگردد و جهت مقايسه ميانگينهاي گروهها از آمار استنباطي (ANOVA) استفاده ميشود. ضمناً سطح معنيداري آن 5% در نظر گرفته شده است. كه تيمهاي برزيل و روسيه داراي بيشترين ميزان مهارتهاي رواني و تيمهاي چين و هند داراي كمترين ميزان مهارتهاي رواني ميباشند.
بحث و نتيجهگيري:
در اين بخش هر كدام از فرضيههاي تحقيق و نتايج حاصله از آن همراه با مقايسة آنها با تحقيقات پيشين، به طور جداگانه و به صورت اجمالي مورد بحث و نتيجهگيري قرار ميگيرد.
فرضيه شماره 1: بين ميزان مهارت انگيزش تيمهاي واليبال جوانان جهان تفاوت معنيداري وجود دارد.
نتايج اين تحقيق كه (در حد آلفا 05/0) مورد آزمون قرار گرفت، نشان داد كه بين ميزان انگيزش تيمهاي واليبال جوانان جهان تفاوت معنيداري وجود دارد. بدين صورت كه تيم واليبال برزيل از لحاظ انگيزش در وضعيت بهتري نسبت به ديگر تيمها و تيم لهستان داراي كمترين مقدار ميباشد.
بر همين اساس اين نتيجه با نتايج بدست آمده توسط ماهوني (1989)، اسميت و آدامز (1993)، مايرز و ميخائيل، ليونس وآرنولد (1996)، وايت (1997) و ميهن دوست (1380) كه همگي انگيزش ورزشكاران موفق رشتههاي مختلف تست مورد بررسي خود را بالاتر از ورزشكاران غير موفق بيان كردهاند، هماهنگ است، اما با نتايج تحقيقات كالس و لييو (1993) و مايرز، ميخائل، بورگيوس و آنتوني (1999) كه حاكي از عدم وجود تفاوت معنيدار بين انگيزش ورزشكاران است، مغايرت دارد.
عموم دانشمندان بر اين باورند كه تنها يك عامل يا انگيزه سبب بروز رفتار نيست بلكه انگيزههاي مختلفي باعث گرايش به امر ورزش ميشوند كه مهمترين آنها عبارتند از :
1 ـ كسب لذت
2 ـ احساس ارزشمندي
3 ـ تمايل به تعلق گروهي
در رابطه با اينكه در ميزان انگيزش واليباليست هاي جوانان جهان تفاوت وجود دارد ميتوان به دلايل برانگيختگي بين افراد در عملكردي متفاوت اشاره داشت، بدين معني كه رفتارها در اصل هدف گرا ميباشند و اقدام به بروز هر نوع رفتاري نياز به انگيزههاي مربوط به آن رفتار را دارد كه با توجه به تفاوت افراد انگيزه نيز متفاوت است.
با توجه به تئوريها و نظرياتي كه در رابطه با انگيزش وجود دارد ميتوان اظهار داشت كه ايجاد انگيزه مناسب در افراد بستگي به بروز محركهاي خاص خود را دارد (محرمزاده، 1375) بدين صورت كه در رابطه با واليباليستهاي برتر وجود عوامل و محركهايي همچون:
1 ـ حضور مربيان با تجربه (علاقمند نمودن ورزشكار به شركت فعالانه و منظم در تمرينات و مسابقات يا ايجاد تمايل به يادگيري بهتر و بيشتر در بين افراد تيم يكي از عوامل بسيار مهمي ميباشد كه مربيان موفق را از ناموفق متمايز ميسازد)
2 ـ يادگيري اصول اوليه واليبال (براساس نظريه مزلو فرد در نيازهاي اوليه خود ارضاء نشود انگيزه كافي براي ادامه كار ندارد) (مارتنز، راينر؛ 1371).
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

صدای کتاب هستم ، لحظات خوب و خوشی را براتون همراه کتاب آرزو دارم .
seday ketab 399 نوشته در دانلود مقاله،دانلود تحقیق|صدای کتاب دارد . مشاهده تمام نوشته هاي seday ketab
- پروژه شبیه سازی روش مسیر یابی ترکیبی و انتخاب ناحیه پایدار برای شبکه های حسگر بیسیم WSN
- ترجمه مقاله مکانیزم کشاورزی هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا
- طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با فتوشاپ (اندازه 16 در 10)
- آموزش رفع قفل کردن درب دی وی دی یا وی سی دی کامپیوتر
- تعمیر ال سی دی از نوع ماشین حساب
- تعمیر فیش هندزفری و ویدئو
- آموزش تمیز کردن هد ویدئو
-
پروژه شبیه سازی روش مسیر یابی ترکیبی و انتخاب ناحیه پایدار برای شبکه های حسگر بیسیم WSN
4224842 بازدید
-
ترجمه مقاله مکانیزم کشاورزی هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا
2415754 بازدید
-
طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با فتوشاپ (اندازه 16 در 10)
2416047 بازدید
-
آموزش رفع قفل کردن درب دی وی دی یا وی سی دی کامپیوتر
2415037 بازدید
-
تعمیر ال سی دی از نوع ماشین حساب
2415119 بازدید
-
تعمیر فیش هندزفری و ویدئو
2414315 بازدید
1 فروش