قيمت : |
10000 تومان |
تعداد فروش : | 0 فروش |
حجم فايل : |
22kb |
فرمت : |
word |
تاريخ انتشار : | 29 مه 2017 |
آخرين بروز رساني : | 15 ژوئن 2017 |
فايل راهنما : | 25 صفحه |
ارسال توسط: |
seday ketab |
تعداد بازديد : |
70387 بازدید |
امتياز : |
|
تعريف روش:
« روش در مقابل واژه ي لاتيني «متد » به كار مي رود ، وواژه ي متد در فرهنگ فارسي « معين » و فرهنگ انگليسي به فارسي «آريانپور »به :روش ، شيوه ،راه ،طريقه ، طرز ، اسلوب معني شده است . به طور كلي «راه انجام دادن هر كاري » را روش گويند .روش تدريس نيز عبارت از راه منظم ،با قاعده و منطقي براي ارائه درس مي باشد .
تقسيم بندي روش تدريس :
1 ـ روشهاي تاريخي 2 ـ روشهاي نوين « صفوي ، ص 239، 1370)
« اصطلاح تدريس ،اگر چه در متون علوم تربيتي مفهومي آشنا به نظر مي رسد ،اكثر معلمان و مجريان برنامه هاي درسي با معني و ماهيت درست آن آشنايي دارند . برداشتهاي مختلف معلمان از مفهوم تدريس مي تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه ي كار كردن با آنها تأثيرمثبت يا منفي بر جاي گذارد . برداشت چند گانه از مفهوم تدريس مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد ؛از مهمترين آنها ضعف دانش پايه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از ديدگاههاي مختلف تربيتي است.
گاهي آشفتگي و اغتشاش در درك مفاهيم تربيتي به حدي است كه بسياري از كارشناسان ، معلمان و دانشجويان اين رشته مفاهيمي چون پرورش ، آموزش ،تدريس و حرفه آموزي را يكي تصور مي كنند وبه جاي هم به كار مي برند . اين مفاهيم اگر چه ممكن است در برخي جهات وجوه مشترك و در هم تنيده داشته باشند ، اصولاً مفاهيم مستقلي هستند و معناي خاص خود را دارند .
پرورش يا تربيت «جرياني است منظم و مستمر كه هدف آن هدايت رشد جسماني ، شناختي ، اخلاقي و اجتماعي يا به طور كلي رشد همه جانبه شخصيت دانش آموزان در جهت كسب و درك معارف بشري و هنجارهاي مورد پذيرش جامعه و نيز كمك به شكوفا شدن استعداد آنان است » (سيف ،1379 ، 28 ) . بر اساس چنين تعريفي پرورش يك نظام است ، نظامي كه كاركرد اساسي اش شكوفا كردن استعداد و تربيت شهرونداني است كه هنجارهاي مورد پذيرش جامعه راكسب كنند و متعهد به ارزشهاي آن باشند .
حتي بسياري از صاحب نظران تربيتي كاركردي فراتر از كاركرد ذكر شده براي پرورش قائلند و معتقدند كه القاي ارزشها و سنتها و اخلاقيات پذيرفته شده جامعه به افراد يكي از قديمي ترين ديدگاه پرورشي است ، به جاي چنين كاركردي ،نظام تربيتي بايد رشد مهارت هاي شناختي از قبيل تفكر انتقادي ، تحليل ارزش ها و مهارت هاي گروهي را در كانون كاركردهاي خود قرار دهد تا زمينه ي مردم سالاري در جامعه فراهم شود . (ميلر ،1983) گروهي ديگر نيز بر اين باورند كه نظام تربيتي بايد عامل تغيير و تحول اجتماعي باشد . (فريره ، 1972 )
تحليل مفاهيم و كاركردهاي ذكر شده نشان مي دهد كه به هيچ وجه نمي توان مفهوم «پرورش » را با مفاهيمي چون آموزش ،تدريس و يا حرفه آموزي يكي دانست .پرورش مفومي كلي است كه مي تواند ساير مفاهيم را در درون خود جاي دهد .
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

صدای کتاب هستم ، لحظات خوب و خوشی را براتون همراه کتاب آرزو دارم .
seday ketab 399 نوشته در دانلود مقاله،دانلود تحقیق|صدای کتاب دارد . مشاهده تمام نوشته هاي seday ketab
- پروژه شبیه سازی روش مسیر یابی ترکیبی و انتخاب ناحیه پایدار برای شبکه های حسگر بیسیم WSN
- ترجمه مقاله مکانیزم کشاورزی هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا
- طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با فتوشاپ (اندازه 16 در 10)
- آموزش رفع قفل کردن درب دی وی دی یا وی سی دی کامپیوتر
- تعمیر ال سی دی از نوع ماشین حساب
- تعمیر فیش هندزفری و ویدئو
- آموزش تمیز کردن هد ویدئو
-
پروژه شبیه سازی روش مسیر یابی ترکیبی و انتخاب ناحیه پایدار برای شبکه های حسگر بیسیم WSN
4095153 بازدید
-
ترجمه مقاله مکانیزم کشاورزی هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا
2350244 بازدید
-
طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با فتوشاپ (اندازه 16 در 10)
2350544 بازدید
-
آموزش رفع قفل کردن درب دی وی دی یا وی سی دی کامپیوتر
2349573 بازدید
-
تعمیر ال سی دی از نوع ماشین حساب
2349680 بازدید
-
تعمیر فیش هندزفری و ویدئو
2348845 بازدید
-
کتاب Anatomy for Plastic Surgery of the Face, Head, and Neck
28992 بازدید
-
پاورپوینت درس بیست و سوم مطالعات اجتماعی پایه نهم: بهره وری چیست
28412 بازدید
-
صابر سعدی پور
46837 بازدید
-
طراحی پروژه فست فود – طرح کافی شاپ – اتوکد دوبعدی و اسکچ آپ سه بعدی
30434 بازدید
-
آموزش تمیز کردن هد ویدئو
30590 بازدید
-
پاورپوینت درس چهارم مطالعات اجتماعی پایه نهم: آب فراوان، هوای پاک
28057 بازدید
1 فروش